מצב נגישות / ניווט באמצעות מקלדת דלג לתוכן תפריט ניווט נגיש פאנל נגישות איפוס נגישות מפת אתר הצהרת נגישות

איך הופכים משבר להצלחה?

הבלוג של דלית אליהו | מאמנת לחיים

יכול לעניין אתכם גם

כשאנחנו חווים משבר ואנשים אומרים לנו “מכאן רק אפשר לעלות” זה נורא מעצבן אותנו. אבל האמת שזה ממש נכון. איך תנצלו את הרגעים הקשים להתפתחות והתחזקות? ואיפה נמצאת העוצמה האותנטית שלכם? המדריך לנפש פנימה

‘משבר זה הזדמנות’ זו קלישאה שהרוויחה את מעמדה ביושר. למה? כי ההזדמנות האדירה בזמן שמתרחש הבלתי צפוי ואולי גם הבלתי רצוי היא להתחבר למקור של עוצמה אותנטית. עוצמה אותנטית היא עוצמה שמגיעה ממקור פנימי. בשונה מכוח חיצוני, היא מקור בלתי נדלה ליצירתיות, להתפתחות ולצמיחה באופן כללי. כוח חיצוני תמיד יגמר, כמו הכוח שמגיע מהגוף הפיזי שלנו שצריך לאכול ולישון כדי לייצר אנרגיה. העוצמה האותנטית, לעומת זאת, היא כוח פנימי המגיע מהרוח ולא מהחומר, לכן, כאשר האנרגיה שלנו נובעת ממנה אנחנו הרבה יותר הרבה יותר חיוניים ולמעשה יש לנו מקור אינסופי ליצור אנרגיה. 

כוח חיצוני נותן לנו כוח כמו השפעה על אנשים אחרים, כסף, תהילה, כבוד, כל הדברים שהאגו שלנו אוהב כל כך. עוצמה אותנטית, לעומת זאת, מתחברת למקור הרוחני שלנו ולא לאגו – שהוא האישיות הזמנית. מהי אותה עוצמה? לכל אחד ואחת מאיתנו יש כמיהה פנימית לבטא את עצמו באופן מסוים, זה במקור על מנת לתרום את המשהו הייחודי שלנו לעולם. לפעמים אנשים יבטאו זאת בכמיהה להיות אמנים, אבל זה יכול להיות גם רצון ומשיכה גדולים לנהל אנשים, לבנות בתים או כל דבר. מכיוון שהעוצמה הזו מגיעה ממקור רוחני ולא ארצי היא פה כל הזמן, רק צריך לשים לב אליה. איך עושים את זה? דרך הקשבה לעצמנו.

אנחנו מקבלים משוב כל הזמן. לדוגמה, מי שקשה לו לקום בבוקר באופן כרוני אז יתכן שהעיסוק שלו לא נכון לו. גם דרך הרגשות אנחנו מקבלים משוב לטוב ולרע. מי שרוצה “להגדיל ראש” בהקשבה לעצמו (אני עושה את זה מידי יום) יכול לכתוב לעצמו יומן או לעשות מדיטציה. שוב, זו הדרך עדיין הכי אפקטיבית לעשות החלטות שמתאימות לנו ולהשתמש באנרגיה שלנו באופן אינטלגנטי.

משבר או רגש של כאב הוא פעמים רבות משוב ממש חזק. אומרים שהיקום קודם לוחש, אחר כך מדבר בקול רם ולבסוף צועק. אז אם הגענו לצעקה כנראה שאנחנו ממש צריכים להקשיב למשוב. והמשוב הוא תמיד לגבי הליכה על המסלול שלנו, והדרך שבה אנו מבטאים את עצמנו. עבור הנשמה אין הבדל בין מערכת יחסים זוגית, מקצוע, או בחירת חברים, כאשר זה מגיע להתאמה למסלול שלנו. מתי שזה לא מדוייק אנחנו נקבל ממנה משוב. והמשוב יכול להיות עדין או חריף בהקשר של עד כמה אנחנו מתרחקים מהמסלול הייחודי שלנו או עד כמה לא הקשבנו בעבר.

מתאמנת שלי, בחורה מאוד מצליחה בתחומה הגיעה אלי מותשת השבוע. היא עובדת המון שעות, מרוויחה הרבה, ועדיין,לא נשארת עם כסף בסוף החודש, למה? ובכן, זה לא מכיוון שהיא מבזבזת את הכסף, אבל היא כן מבזבזת אנרגיה. גילינו שיש לה דרך פעולה של פועלת, דפוס שהיא ירשה מאביה. למידה על ידי חיקוי מהילדות היא צורת למידה מאוד אפקטיבית לטוב ולרע. היא צפתה באביה בילדות והסיקה שכסף מגיע מתוך עבודה קשה, ולמרות שבחרה במקצוע אחר ולכאורה הרבה יותר רווחי היא לא הצליחה להיחלץ מהדפוס. כדי לממש את זכותה ואפילו חובתה (מבחינה רוחנית אנחנו חייבים לממש את הכישרון שלנו) להיות טאלנטית ולהשתכר בהתאם לכשרון שלה, ומתוך העוצמה האותנטית שלה, היא תצטרך לשנות את הדפוס והתפיסה הישנה שלה ולפעול מתוך מרכז השפעה שונה. מרגישים שאתם ממצים את הייעוד שלכם בחיים? 

אנחנו מבדילים בין  שני מעמדות עיקריים כשזה מגיע לעיסוק, מעמד של פועלים ושל טאלנטים. מי שמוכר את הזמן שלו (ולא משנה עבור איזה שירות ובאיזה מחיר) שייך למעמד הפועלים, כי המשוואה של זמן שווה כסף שייכת לתחום הכוח החיצוני. זו החלפת אנרגיה שהיא באותה רמה פיזית. הטאלנט, לעומת זאת, משתכר בהתאם לכישרון שלו ולכן אין גבול ליכולת ההשתכרות שלו. הטאלנט לא מחליף כסף בזמן אלא מקבל אנרגיה פיזית עבור היצירתיות שלו שהיא כבר נובעת מתוך עוצמה פנימית, והיא ברמה רוחנית ולא פיזית. 

נחזור למתאמנת שלי. מה שהיא צריכה לעשות זה לשנות את הדימוי שלה בעיני עצמה כדי לחשוב, להרגיש ולפעול כמי שמגיע לה להשתכר בעבור הכישרון שלה. באותו המקצוע – רק עם שינוי גישה. ברמה הפרקטית אנחנו נעבוד ראשית על שינוי המחשבה שתשנה את האמונה ואז את התפיסה שתוביל לגישה. כל אלה מתרחשים בתוכנו. ומכוון שחוויה חיצונית היא רק שיקוף של מציאות פנימית מדובר בדרך יחסית קצרה להוביל את ניהול העסק (שהוא הביטוי העצמי שלנו), מכוח חיצוני של עולם הפועלים לעוצמה אותנטית שהיא עולם הטאלנטים. הרבה יותר חסכוני באנרגיה לשנות תכנות פנימי מאשר לעשות שינויים חיצוניים. 

בחנו את עצמכם – מתי אתם מפעילים עוצמה אותנטית ומתי כוח חיצוני?

הפסיכולוגיה הרוחנית מלמדת אותנו כלים לשינוי התפיסה, לריפוי ולנקיטת צעדים מתוך אומץ רגשי, בשונה מאומץ פיזי, על מנת לממש את הפוטנציאל שלנו ולפעול מתוך כשרון, יצירתיות, ועוצמה אותנטית. לכל אחד מאתנו יש יעוד ייחודי, כשרון מיוחד, ודרך אינדיבידואלית לעבור. וכשאנחנו מאפשרים למהות הרוחנית שלנו לזרום דרכנו בחופשיות קורים ניסים, ואתם יודעים מה הכי חשוב? אנחנו באמת יכולים להיות מאושרים. לכן, גם אם נסיבות החיים שלכם מעצבנות או מעציבות אתכם דעו שאלה לא חדשות רעות אלה יכולות להיות החדשות הכי טובות אי פעם.

דברו אלינו אנחנו מקשיבים