מצב נגישות / ניווט באמצעות מקלדת דלג לתוכן תפריט ניווט נגיש פאנל נגישות איפוס נגישות מפת אתר הצהרת נגישות

שמונה דברים שלמדתי על אהבה רומנטית ומסקנה אחת ברורה

הבלוג של דלית אליהו | מאמנת לחיים

יכול לעניין אתכם גם

אני הולכת לדבר על החלק הכי עסיסי, מפחיד, מקסים, מטלטל ואינטנסיבי שמממש אהבה. הרי זו אהבה רומנטית. בתוך מישהי שחוקרת, ואף משתתפת בעצמי בניסויים שנים לגבי אהבה רומנטית יש כמה דברים שברורים לי וזו לפחות התחלה, זה בטח לא הכל וזה אף פעם לא מדע מדוייק אבל יש כמה נקודות ששווה מאוד לשים לב אליהן….  

1. מערכת יחסים זוגית שכוללת רגש של אהבה היא בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר עבורנו להכיל אהבה בכדור הארץ. אהבה זה קודם כל תדר, זה בא לידי ביטוי ברגשות, בתחושות, במחשבות ובקשר אבל זה קודם כל תדר. וככל שאנחנו יכולים להכיל יותר מהתדר הזה, שנמצא פה על הכדור ללא תנאי, כך אנחנו מרגישים יותר נאהבים ואוהבים.

2. מה שגורם לנו לעזוב קשר של מישהו שאנחנו אוהבים הוא הרבה פעמים חוסר יכולת להכיל את הרגשות החיוביים! מכירים את התחושה של להיות מוצפים מרגשות? זה הסימן שהמיכל קטן מידי. ההצפה גורמת לנו לבעוט, לוותר, לספר לעצמנו סיפורים, ובעיקר לברוח או להלחם באובייקט שגורם לנו להרגיש את מה שמציף אותנו. וודאי שאפשר לעזוב גם קשר שלא טוב לנו מסיבות אחרות אבל לא בזה עסקינן כרגע זה יותר מתאים לאמירה הבאה לגבי מערכת יחסים רומנטית….

3. למערכת יחסים רומנטית יש הכי הרבה פוטנציאל לריפוי וזה כמובן מרגיש רע מאוד הרבה פעמים. כי מה זה פוטנציאל ריפוי? זה בעצם לחזור למקום כואב בתוכי ולאהוב אותו. זה מרפא! והרבה פעמים שיש מישהו אחר שמוכן לאהוב את החלקים הפחות נעימים בנו זה מעודד אותנו לאהוב אותם גם. אבל אם הכאב עמוק מידי, נניח אם מישהו חווה התעללות חלילה בילדות, ובוחר כדי לרפא את זה בבן או בת זוג מתעללים, עדיף להציב גבול, ללמוד את השיעור, ולא להפוך כאב ישן לסבל מתמשך.

4. מערכת יחסים רומנטית היא קטליזטור שאין לו תחליף כמעט לשינוי אמיתי. מאוד קשה לנו להשתנות, אנחנו אומרים “ככה אני”, “אני מכירה אותי”, או “ככה העולם”, מדהים אותי שאפילו אנשים צעירים שמגיעים אלי מדקלמים “אמיתות” לגבי העולם כאילו זה לא בר שינוי! אז כמעט הכל בר שינוי, הכל בתנועה, אבל זה מפחיד וקשה ואנחנו נמנעים מזה, כי יש בנו חלק השרדותי שלא רוצה להשתנות. אבל אם יש מישהו או מישהי שאנחנו ממש אוהבים אנחנו נשתנה כביכול עבורם אבל בעצם נעדכן את התוכנה הישנה במחשב בראש שלנו!

5. אנחנו מושכים אלינו את מי שנמצא בדיוק במצב שלנו מבחינה התפתחותית, אני אנסה להסביר את הנקודה הזו שמרגיזה הרבה אנשים שאני עובדת איתם, ששואלים למה לה או לו יש זוגיות ולי אין? איך יכול להיות שהחברה שלי שהיא פחות יפה ממני מצאה זוגיות ואני לא? כי יש אנשים שמוכנים לקבל דברים פחות אטקרטיביים בעצמם ואז יש להם נכונות יותר גבוהה להיות עם מישהו שמשקף להם גם את הנקודות האלה מבלי לבעוט בו או בקשר. במילים אחרות, ככל שאנחנו פחות שיפוטיים ככה יותר קל לנו להיות בקשר.

אבל יש עוד סיבות, כמו

6. לפעמים יש נשמות שביקשו שיעור יותר גדול בתחומים מסויימים כמו זוגיות, כסף, אוכל וכו’ ולכן אנחנו מוצאים שיש אנשים שיש להם יותר אתגר מאחרים בתחום מסויים, וקשר זוגי יכול להיות אחד מהם אצל נשמה שבחרה בזה וממש לא אצל מישהו אחר, ופה אין קשר ליופי, חכמה, טוב לב או מצב התפתחותי.

7. בשלושה חודשים עד חצי שנה ראשונים של קשר הוא נשלט על ידי הורמונים, אנחנו “נדלקים” ומרגישים מאוהבים. אם בזמן הזה נוצר קשר מספיק עמוק, יחסי אמון וקרבה, גם בין שתי הנשמות וגם שני בני האנוש, אז יש בסיס מספיק חזק ליצירת קשר של אהבה בוגרת.

8. ככל שאנחנו מצליחים לאזן בין הלבד ולביחד בזוגיות כך יש סיכוי יותר טוב לקשר להצליח. מתי שהרצון שלנו להיות יחד עם אהוב או אהובה בולע את האינדיבידואל שלנו, יש חלקים בנו שמאוד מתנגדים ולא מרוצים לאורך זמן, לחלופין אם אנחנו לא מצליחים להתקרב לאחר ולא מוכנים לוותר על הזמן שלנו לבד מספיק כדי ליצור קשר הקשר לא יהיה מספיק איתן.

לסיכום של נושא שאי אפשר באמת לסכם, אהבה זה היצר, הרגש, והתדר הכי חשוב בעולם שלנו, ובמובן הזה אני רומנטיקנית חסרת תקנה. אין אף חוויה שאפשר להשוות לחוויה של קשר שבו אנחנו חופשיים לתת ולקבל אהבה. ובכל מקרה, גם אם קשה לנו להתמיד בקשר, וגם אם הקשר שבו שאנחנו מתמידים בו קשה, בואו נזכור שזו זכות ללמוד לאהוב ובסופו של דבר אנחנו לומדים לאהוב את עצמנו דרך כל החוויות בחיים ובמיוחד דרך השליחים האמיצים שמוכנים להיות איתנו בקשר רומנטי.

דברו אלינו אנחנו מקשיבים