מצב נגישות / ניווט באמצעות מקלדת דלג לתוכן תפריט ניווט נגיש פאנל נגישות איפוס נגישות מפת אתר הצהרת נגישות

לעבור מהיסטריה להיסטוריה

הבלוג של דלית אליהו | מאמנת לחיים

יכול לעניין אתכם גם

בריאות היא שילוב של יעילות תפקודית ומטבולית באורגניזם, הן ברמת המיקרו (רמת התא) והן ברמת המאקרו (הרמה החברתית). בשטח הרפואה, בריאות מוגדרת לרוב כיכולת האורגניזם להגיב ביעילות לאתגרים (למצבי מתח) ולהשיב בצורה יעילה מצב של איזון – הומאוסטזיס.

הגדרה מקובלת נוספת למונח בריאות היא זו אשר נוסחה על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO), עוד בשנת 1946 ולפיה: “בריאות היא מצב של רווחה גופנית, נפשית וחברתית מושלמת ולא רק היעדר מחלה”

מתוך ויקפדיה

אז זה איך שאנחנו מגדירים היום ב2020 בריאות. זה סך כל ההגדרה שלנו, ראי האנושות כרגע דרך ויקיפדיה, שאפשר למצוא בגוגל.

אז האם הקורונה תגרום לנו להיות חולים יותר או בריאים יותר?

תלוי את מי שואלים.

מי שתשומת ליבו נעה לפחד, תהיה לו נטייה להתרכז בחומר, ולרצות לקבל ממנו בטחון. ולעומת זאת, מי שתשומת ליבה נעה לאהבה, תהיה לה נטייה להתרכז ברוח, והיא תהיה בטוחה בשלווה של מרכז הלב שלה.

מה שברור הוא שמי שרוצה להיות בריא צריך לחשוב על איך הוא מגיב לאתגרים ועד כמה יש לו את היכולת הפנימית לחזור לאיזון. והאתגר שלפנינו הוא אתגר מעניין. הוא מפגיש אותנו עם הלא-נודע.

האגו שלנו, או האישיות ההישרדותית, מאוד לא מרוצה מהאתגר הזה, אין לו כמעט כלים להתמודד עמו, כי הוא, האגו, בעיקר פותר בעיות דרך השכל. השכל, שתודעתו דואלית, חושב תמיד “זה טוב או רע?”. ובמקרה זה החליט “רע”. והתחיל “מלחמה” כפי שמתארים את זה בתקשורת. יופי, זה הפתרון ברמה הארצית, תרתי משמע.

אבל בריאות אמרנו לא מוגדרת רק ברמה הזו, למעשה בשתי ההגדרות שנותנת ויקיפדיה יש יותר פירוט על הרמות האחרות: נפשית, וחברתית. זאת אומרת שליש, ושני שליש. אז מה עם שני השלישים? איך נטפל בהם? לזה אין כבר פתרון ברמה הארצית.

עכשיו אנחנו בתחום שהוא גם ככה לא ממש נודע, מדעים לא מדויקים כמו פסיכולוגיה וסוציולוגיה יכולים לתת לנו מענה. ויותר מכך, ישנו תחום שהוא מאוד מדויק, אבל לא נודע, והוא עולם הרוח. כיום זה כבר לא נכון לומר שהוא לא נודע, הוא לא נודע לרוב האנשים, שתשומת ליבם אל החומר. אבל רבים אחרים, שחקרו את הרוח בצורה מדעית בעשרות השנים האחרונות דרך מדעים כמו פיסיקה קוונטית יודעים שהכל אנרגיה, שאין בכלל חומר.

ואלה חדשות טובות. כי אם הכל אנרגיה, אז אנחנו גם אנרגיה, ולמעשה הגוף שלנו הוא כלי משוכלל מאין כמוהו. כאשר הוא מחליט לא לאפשר לאנרגיה אחרת לחבור אליו הוא יודע בדיוק איך לעשות זאת, דרך תודעה, שזו בעצם מחשבה שאפשר לכוון לעבר תדר מסוים.

מה זה תדר? סוג של אנרגיה. כמו שאנחנו מתקשרים למישהו מסוים בטלפון, זה עובר דרך אנרגיה, נכון? תדר, אין חוט טלפון.

אותו דבר קורה עם כל דבר. כמו באחד, כך בכול. מי שרוצה להתחבר לפחד, חושב על פחד. ומי שרוצה להתחבר לריפוי, או לאהבה, או לשמחה שפשוט יתחבר אליהם. למי שחושב שאין לו בחירה, ושלמעשה הוא לא יודע איך לכוון את הרצון שלו להרגשה מסוימת, זה בדיוק הזמן ללמוד. אנחנו מבקשים מעצמנו כבר שנים רבות לבחור בין פחד לאהבה. ביקשנו בלחישה, הרמנו קצת את הקול, עכשיו אנחנו צועקים.

למי שאין בחירה לגבי מצב ה”רוח” שלו, יש לו הזדמנות לבחור אחרת, וללמוד מיומנות של רגולציה עצמית, ונחזור להגדרת הבריאות, לבחור להיות באיזון. זה בדיוק מה שאנחנו מלמדים כבר הרבה שנים. הלא נודע הוא גם מסקרן, מרגש, ומלהיב, למי שיש לו בחירה. וללמוד לקבל את השינוי, זו ממש כמו ללמוד לחיות את החיים בכדור הארץ.

דברו אלינו אנחנו מקשיבים