מצב נגישות / ניווט באמצעות מקלדת דלג לתוכן תפריט ניווט נגיש פאנל נגישות איפוס נגישות מפת אתר הצהרת נגישות

לא רק בפורים: 5 דרכים להרגיש שוב ילד

הבלוג של דלית אליהו | מאמנת לחיים

יכול לעניין אתכם גם

בלוג - מאסטרי

עוצמה אותנטית

עוצמה אותנטית, היא מקור בלתי נדלה ליצירתיות, להתפתחות ולצמיחה. זו אנרגיה שזורמת כל הזמן ביקום

בלוג - מאסטרי

אהבה והישרדות

אהבה בלי יכולת להתמסר היא רק דרמה. אבל לרובנו יהיה קשה להבדיל בין אהבה טהורה

פעם החיים היו מגרש משחקים והתלהבתם מכל שטות. מאז הפכתם לטרחנים מדי, ממורמרים מדי וציניים ללא ללא גבולות. אם בא לכם להפסיק להיות כבדים, קחו 5 טיפים שממש יעזרו לכם

הפכתם להיות טיפה כבדים בזמן האחרון? אתם לוקחים את עצמכם יותר מידי ברצינות? אי אפשר להאשים אתכם. החיים לפעמים משאירים אותנו חנוקים בחובות, שוחים במתחים, וטובעים בים של אי-וודאות. כשאנחנו מנסים ליצור את החיים ה”מושלמים” אנחנו הופכים מוצפים מרוב לחץ, ולפעמים בא לנו להעביר למישהו אחר את החיים הבוגרים האלה.

איפשהו בין הנשיקה הראשונה לבין תשלום הארנונה האחרון, החיים התרחקו מהקסם שלהם. המון אחריות מוטלת עליכם אבל הבעיה נעוצה במקום אחר. אם איבדתם את הגישה הסקרנית, הילדית לחיים כנראה שאתם הולכים בכיוון של מבוגרים ממורמרים. אבל זה בידיים שלנו – הגישה שלנו היא הקובעת, ולא הנסיבות. 

אם אתם רוצים להשתחרר מהכבדות ולחזור להיות מלאי קסם, הנה 5 דרכים יעילות לעשות את זה:

1. תראו את ההתלהבות שלכם

תפסיקו להיראות כל כך קול כל הזמן, ילדים מביעים את ההתלהבות שלהם תמיד. המילה התלהבות בלטינית מתורגמת לשיכר של האלים, התלהבות היא הדלק של מנגינת הלב. נניח בעבודה, האם אתם מעדיפים לעבוד עם קולגות רוטנים ומרירים או עם אנשים שמחים ומתלהבים? מי אתם רוצים להיות? מחקרים מראים שהתקדמות בעבודה נעוצה יותר בגישה מאשר ביכולת הטכנית לבצע את המשימות. 

אז אם בן או בת הזוג שלכם מציעים לצאת או לארח – תתלהבו. איך שתגיבו לזה יקבע איך שהערב ילך. כשהילדים שלכם רוצים להביא חברים לשחק או אפילו לישון אצלם, תתמכו בהם, עזרו להם לתכנן את ההרפתקה הבאה שלהם.

 2. תביעו אהבה

הפסיקו להסתיר את הרגשות שלכם. כל כך קל לאהוב ילדים בזכות זה שהם לא חוסכים בלהגיד לנו כל הזמן איך הם מרגישים כלפינו. הגידו לבן/בת הזוג שלכם כמה אתם אוהבים אותם. אם הם לא לידכם שלחו הודעה או התקשרו, אבל עשו זאת עכשיו. תודיעו לדוד או לדודה האהובה שלכם, שלא ביקרתם שנים כי הם גרים רחוק, שאתם תהיו שם בשבוע הבא לבקר אותם. תגידו לחבר או חברה טובים כמה אתם אוהבים אותם או שלחו להם מתנה מפתיעה.

הפסיקו להתנהג כאילו אתם יודעים הכל. ילדים לא מפחדים להביע את חוסר הידיעה שלהם, להפך, הם מאוד אוהבים לשאול שאלות. אם אתם בשיחה ולא הבנתם משהו אל תנענעו את הראש כמו ינשוף אילם. בקשו הסבר, אנשים אינטלגנטים יתפעלו מהבטחון העצמי שאתם מפגינים כאשר אתם שואלים משהו שלא הבנתם. ובכל מקרה אנשים מאוד אוהבים להסביר מהם כבר יודעים, אז בכל מקרה אתם מרוויחים. כשאתם רואים את הילדים שלכם משחקים משחק חדש תשאלו אותם על המשחק, על החוקים שלו ואיך אפשר לנצח. עבורם זה חשוב בדיוק כמו הפרוייקט החדש שלכם בעבודה.

4. תרשו לעצמכם להגיב לחיים בפליאה

הפסיקו להתנהג כאילו כבר חוויתם את כל מה שלחיים יש להציע לכם, או שכבר פגשתם את כל האנשים המעניינים שהייתם יכולים לפגוש מתי שהייתם בגיל או בסטטוס מסויים. ילדים קמים כל בוקר בציפייה למה שהיום החדש הולך להציע להם. כל סיטואציה היא הזדמנות עבורם להרפתקה חדשה. הפסקת חשמל היא ארוחה לאור נרות, וסידורים עם אמא יכול להיות עבורם בילוי במקום חדש. הגישה היא הכל.

תנו לסקרנות להוביל אתכם. אם אתם בדרך כלל הולכים לתיאטרון, נסו ללכת להופעת מוסיקה. אם אתם רגילים לבקר במסעדה מסויימת נסו ללכת למסיבה במקום. היו הרפתקנים, טיילו במקום חדש בסופשבוע הקרוב או פשוט סעו חזרה מהעבודה בדרך אחרת. היו חברותיים, כל תקשורת היא יצירת מערכת יחסים עם אדם אחר, עם השכנים שלכם, או מישהו שרק פגשתם, או אמא של אחד הילדים בגן.

5. תנו אמון

אל תהיו כל כך ציניים. נכון שיש גם שקרנים ורמאים אבל רוב הסיכויים שהשכן שלכם הוא לא פסיכופת אלא מישהו שישמח לעזור לכם בעת הצורך. ילדים הם מלאי אמון, הם עדיין לא משתמשים בציניות כמנגנון הגנה כמו מבוגרים. נסו למצוא נבחר ציבור אחד שאתם סומכים עליו, בטוח יש מישהו או מישהי שאתם מאמינים לו ולכוונה שלו לעשות שינוי חיובי עבור כולנו. תנו אמון בבני הזוג שלכם שיביאו את המצרכים הנכונים מהסופר, ילבשו את הבגדים הנכונים, ויעשו את ההחלטות הנכונות. בשבילכם ובשבילם.

תנו אמון גם בילדים שלכם, סמכו עליהם שהם אומרים את האמת ושהם ישמרו על הבית כשהם עם החברים שלהם. הרבה אנשים אומרים “סמכתי עליו אבל ידעתי שיהיה בלגן” , אז זה אומר שלא סמכתם, נכון? תנו אמון בעצמכם. רובנו רוצים לעשות את המיטב בעבודה או בבית אבל הרבה פעמים אנחנו לא סומכים על עצמנו מספיק. זכרו שכדי להוציא את המיטב ממישהו אחר צריך להראות לו שסומכים עליו, ואותו הדבר בדיוק נכון לגביכם.

לסיכום, החיים היו פעם מגרש משחקים והקסם שלהם עדיין מחכה לכם. שלחו את הזקן הטרחן הפנימי לישון והעירו את הילד הפלאי שבכם – לא רק בפורים.

דברו אלינו אנחנו מקשיבים